11 клас

Бінарний урок інформатика-фізика

Сделано на Padlet

Бінарний урок з інформатики та економіки
Тема. «Використання вбудованих функцій під час опрацювання табличних даних із застосуванням до розв’язування економічних задач».
Мета: сформувати первинні навички використання розрахункових функцій; розвивати логічне мислення; формувати акуратність та уважність у введенні складних формул.


План уроку:
1. Організаційна частина ( Зхв).
2.     Актуалізація опорних знань учнів. Інформативний диктант. ( Метод «Робота в парах») (5хв).
3.     Практична робота( 20хв).
4.     Виступи учнів
5.     Захист практичних завдань
6.     Підсумок уроку                                    ( Зхв).
Хід уроку
І. Організація класу.
ІI. Виступ вчителя.
У нас сьогодні незвичайний урок - бінарний урок інформатики та економіки. І тема нашого уроку «Використання вбудованих функцій під час опрацювання табличних даних із застосуванням до розв'язування економічних задач».
Девіз нашого уроку:
Знання має служити творчим цілям людини.
Мало накопичувати знання;
Слід розповсюджувати їх якомого
Ширше та застосовувати в житті.
М.Рубакін
Ви повинні були підготувати відповіді на питання з даної теми. І зараз ми з вами проведемо невеличкий інформатичний диктант. Ви ділитесь на два варіанти, я по черзі буду диктувати вам запитання, а ви будете записувати відповіді у свої зошити, після останнього запитання ви обмінюєтесь зошитом із сусідом по парті і ми звіряємо відповіді. У вас буде 12 запитань, кожне запитання оцінюється у 0,5 бала, тобто максимальна кількість балів, яку ви можете набрати буде - 6 балів.
Інформатичний диктант

№ з/п
Відповідь
Кільть балів
1.         


2.         


3.         


4.         


5.         


6.         


7.         


8.         


9.         


10.      


11.      


12.      



Оцінка


IIІ. Інформатичний диктант.
Варіант І.
1.  Із яких елементів складається електронна таблиця? (З клітинок).
2.          Як називається документ в ЕТ? (Робоча книга).
3.          Із чого складається робоча книга? (З пронумерованих аркушів).
4.          Для чого призначені формули? (Для виконання дій над вмістом клітинок).
5.          Який знак необхідно ставити перед записом формули? (Знак «=»).
6.          Як скопіювати формулу? ( Активізувати комірку, в лівому нижньому куті появиться худий «+», перетягти його вниз).

Варіант II.
1. Скільки робочих листів може мати робоча книга? (від 1 до 255).
2.          Що таке формула? (Це вираз, що описує обчислення в комірках).
3.          Які арифметичні дії можливі у формулах? (+,*,-,/, %, степінь).
4.          Як задати режим відображення формул? (Сервіс-параметри-вигляд-формули).
5.          Як набирається десяткове число і дата в ЕТ? (число набирається через кому, а дата - через крапку).
6.          Як обчислити суму стовпчика? (Виділити потрібний стовпчик і на панелі інструментів натиснути значок суми).
IV. Практична робота.
Сьогодні на уроці ми  з вами
         Навчимося застосовувати функції та формули в електронній таблиці для розв'язування економічних задач
         Будемо вводити складні формули до економічних завдань
А зараз ми переходимо до виконання практичного завдання. Уявіть собі, що всі ви працівники компанії «Автотранс», яка займається продажем автомобілів. Ви будете поділені на 4 пари. На столі перед вами лежать карточки із завданнями практичної роботи. Вибравши одну із карточок ви дізнаєтесь, яке саме завдання вам необхідно виконати, а з ким ви будете у парі ми побачимо по кольору карточки.

1.     Рекламісти
Завдання: Створити рекламну сторінку компанії «Автотранс», яка займається продажем автомобілів
Вчитель економіки.
Як ви знаєте реклама - це цільова інформація про споживчі властивості товарів з метою їх популяризації і збуту. Для того, щоб реклама була справді ефективною, слід дотримуватись таких рекомендацій:
-   чітко з'ясувати для кого призначається продукція;
-   не стомлювати споживачів рекламою;
-   не перебільшувати, не захвалювати товар.
Інструментами реклами є розмір, колір, форма, ілюстрації і все це ви повинні використати для виконання вашого завдання.
Вчитель інформатики: для цього ми використаємо програму створення презентацій MS PowerPoint

2.     Відділ кадрів
Завдання: Створити базу даних працівників компанії «Автотранс» за зразком
Вчитель економіки.
База даних - це сукупність даних (тобто певна інформація) про певний об'єкт. В нашому випадку інформація про працівників даної компанії, їх створюють для того, щоб було легше відшукати певну інформацію. За поданим зразком ви повинні створити просту і доступну базу даних.
Вчитель інформатики: для цього ми використаємо програму створення електронних таблиць , вкажемо формати ти клітинок для різних типів даних.

3.     Бухгалтерія
Завдання: Створити відомість нарахування заробітної плати працівникам компанії «Автотранс»
Вчитель економіки.
Ви повинні нарахувати зарплатню працівникам відповідно до їх посадового окладу. У відомості у вас повинно бути вказано на яку суму у працівників вийшло відрахування і скільки грошей вони візьмуть на руки. Формули, за якими відбуваються ці нарахування вказані у вашому завданні.
Вчитель інформатики: для цього ми використаємо програму створення електронних таблиць , використаємо формули створені власноруч та логічні функції та побудуємо діаграму заробітної плати працівників.
4.    Статистичний відділ
Завдання: Дослідити діяльність компанії «Автотранс» по Україні за перший квартал цього року й визначити максимальні й мінімальні продажі.

Вчитель економіки.
Дослідити діяльність компанії по Україні за певний проміжок часу - це означає, що ви повинні з'ясувати в яких містах і в якому місяці був найбільший попит на дану продукцію, а в яких - найменший. Чи зростав попит чи ні? Який збут даної продукції в цілому по всій Україні.
Вчитель інформатики: для цього ми використаємо програму створення електронних таблиць, вкажемо формати ти клітинок для різних типів даних.Створемо діаграму продажів за останні три місяці по містам та проаналізуємо.
Правила техніки безпеки під час роботи за комп’ютером.
Виступи учнів
1. Реклама
2. Діаграми
3. Гроші
4. Галузі застосування exsel

Демонстрація  робіт і захист практичних завдань

V. Підсумок уроку.
Рефлексія….

На цьому уроці ми розглянули види функцій, їх використання в електронних таблицях і спробували застосувати їх до розв'язування задач економічного характеру. Тож давайте спробуємо підсумувати вивчений матеріал .
V. Домашнє завдання.
Параграф 6 ст.43-54. Питання і додаткова література по темі наступного уроку знаходиться в кабінеті. А на закріплення сьогоднішнього матеріалу вам необхідно вдома дослідити діяльність нашої компанії по країнах Євросоюзу.

Презентація уроку скачать
Конспект уроку  скачать


Комментариев нет:

Отправить комментарий